Nechci opakovat název předešlého článku, ale opět jsem si v praxi vyzkoušel, že když dva dělají totéž, není to totéž.
Asi v polovině Října 2020 mě oslovil syn paní majitelky s tím, že sleduje moji práci na Facebook stránce Realitní makléř Miroslav Heliman a zda bych se nepodíval na nemovitost, kterou prodává jeho maminka s jinou RK a zatím bezúspěšně, ačkoliv prohlídky probíhaly a nebylo jich málo. Poslal mi odkaz nabídky a já se dal do práce.
Není mým stylem hanit či dokonce pomlouvat kolegy z oboru, hanit jejich práci, to vůbec ne, ale když jsem viděl zpracování nabídky, hlavně fotografie, věděl jsem, že to je kámen úrazu. Zmínil jsem se o tom prodávajícím, že by se nemovitost měla prezentovat lépe, že vzhledem k lokalitě a umístění nemovitosti, mi u zakázky chybí profi fotografie zachycující atmosféru domu, video, záběry z dronu, který by vypíchl lokalitu, možnosti sportovního vyžití a půdorysy. A důležitý faktor absolutní absence propagace na sociálních sítích.
Navíc když jsem se dozvěděl, že kolegyně z nabízející RK, se už ani neobtěžuje jezdit na prohlídky, jen pošle kontakt a prodávající si řeší prohlídky sami, což je u realitního makléře absolutně nepřípustné, a když začaly být tlaky na razantní snížení ceny, navíc pouze po SMS, což realitní zákon neumožňuje, bylo domluveno, že se prodávající pokusí vypovědět smlouvu. A to se nakonec koncem prosince 2020 podařilo.
Jen malá vsuvka.
Kolegyně z jiné realitní kanceláře domluvila za 4,5 měsíce 26 prohlídek, podotýkám uskutečněných. A končila na ceně 4.650.000,- Kč aniž by nemovitost prodala.
Hned zkraje ledna jsme se s prodávající setkal, domluvili se na postupu i na ceně, kterou jsem navrhl po podrobné analýze cen a trhu a dali jsme se s týmem do práce.
Výsledek?
Profesionální fotografie, videoprohlídka, záběry z dronu na SKiareal Monínec, Na Pilský rybník.
12.1.2021 šla nemovitost, která má své kouzlo, svého Genia Loci, do inzerce a na náš web.
A hned první víkend byly prohlídky, následující víkend další, v dalším týdnu jsme dokonce museli prohlídky rozdělit do dvou dnů.
A 3.2.2021 jsme podepsali rezervační smlouvu. Rezervovali jsme tak o 500.000 Kč víc, než kdyby majitelka prodávala s bývalou realitní kanceláří.
A jak jsme toho dosáhli?
Už jsem zmínil, že jsem pozval tým lidí, se kterými spolupracuji, profi fotografie, video, záběry z dronu.
Ale hlavně kampaně na sociálních sítích, do kterých investuji vysoké částky, abychom oslovili co nejvíce relevantních zájemců.
Pár čísel na závěr:
Za tři týdny uskutečněných 17 prohlídek.
Na Srealitách vidělo nabídku 9 085 lidí.
Během 20 dní jsme díky propagaci na Facebooku a Instagramu oslovili celkem 21 082 lidí a reklama se zobrazila 38 793x. Šli jsme aktivně naproti a nečekali pouze na lidi, kteří se ozvou přes realitní servery.
Díky placené reklamě měla nemovitost https://realityheliman.cz/nemovitost/rodinny-dum-41-154-m2-sedlec-prcice-jetrichovice/ celkem 3 523 zobrazení během 19 dní. V průměru zůstali uživatelé na webu 2 minuty a 3 sekundy, takže to nebyli lidé, kteří omylem přišli na web.
Možná si teď říkáte, proč nesedí počet kliknutí na Facebooku a v Google Analytics. Důvodů je hned několik. Jedním z nich je ten, že kromě placené propagace zveřejňuji ještě na moji Facebook stránku videa nebo fotografie jako příspěvek, a tam vždy umisťuji taky odkaz na nemovitost a následně taky podpořím propagací abychom opět oslovili další relevantní uživatele.
Teď už zbývá vyladit Kupní smlouvy, odnést na Katastrální úřad a předat nemovitost kupujícím, kteří se na ni už teď těší.